nedeľa 2. októbra 2016

PREČÍTANÉ ZA SEPTEMBER 2016

Je tu začiatok októbra a s ním konečne jesenné počasie, ktoré je na čítanie najlepšie, aké môže byť. Svetrová sezóna v plnom prúde. A nie ten druh, keď o siedmej ráno vychádzate spokojne z domu v svetríku a podkolienkach a na obed máte pocit, že spolu s Frodom horíte v ohňoch Hory osudu. 

The Simpsons hot heat warm heat wave

Ale napriek neľudským teplotám som vytiahla obligátne tekvice, po večeroch som zapaľovala sviečky z Ikey a čítala som akoby bola jeseň. Podarilo sa mi zdolať 9 kníh, čo je vzhľadom na teplotné podmienky a začiatok semestra prekvapivo dobrý výsledok.

1. Golden son (Red Rising #2) - Pierce Brown



Prvým septembrovým čítaním bolo pre mňa pokračovanie perfektného sci-fi dystopického románu Red Rising. Avšak toto pokračovanie ani zďaleka nedosiahlo očakávania, ktoré vo mne zanechala prvá časť. Hoci Golden son bol omnoho viac "sci-fi" a akčný ako prvá časť, neobsahoval toľko zaujímavých a premyslených momentov. Kniha na mňa pôsobila ako typický marvelovský film, plný akcie a efektov, no príbeh a postavy boli odsunuté na druhú koľaj. Síce mám stále chuť prečítať si finále tejto trilógie (Morning star), už to pre mňa nie je takou prioritou ako pred sklamaním z druhého dielu. Hodnotila som 3/5 hviezdičiek.

2. Every Heart a Doorway (Wayward Children #1) - Seanan McGuire



Po sklamaní z predchádzajúcej knihy som do tejto vkladala veľké nádeje. Bola to totiž fantasy novinka s nadšenými recenziami a zaujímavou zápletkou. Príbeh sa odohráva v škole pre deti, ktoré navštívili magické svety a v tejto inštitúcií sa majú naučiť znova žiť v reálnom svete. Okrem toho mala mať kniha aj detektívnu zápletku. 
Zo začiatku som bola z príbehu nadšená a poetický štýl písania mi vyhovoval, no ako dej pokračoval, všetko začalo byť zvláštnejšie a zvláštnejšie a detektívna zápletka jednoducho odhaliteľná aj pre priemerne inteligentného primáta. Možno pre nižšie vekové kategórie to môže fungovať, no aj tam by som určite vedela odporučiť zmysluplnejšie diela. Škoda, lebo nápad to malo skvelý. Hodnotila som 2 z 5 hviezdičiek. 


3. Manželovo tajomstvo - Liane Moriarty


Aby som bola úprimná, túto knihu som čítala hlavne kvôli obálke. Recenzia tu - http://citamtedasom.blogspot.cz/2016/09/manelovo-tajomstvo-liane-moriarty.html 
Kniha sa čítala veľmi rýchlo, no tento žáner (Adult) nepatrí k mojim obľúbeným, čo sa asi odrazilo aj na hodnotení (3 z 5). No vidno, že autorka vie vytvárať realistické ženské charaktery a opisovať ich vnútorný svet spôsobom, ktorý nie je v literatúre až tak častý. 

4. Fanúšička - Rainbow Rowell



Konečne septembrová kniha, ktorú som si skutočne užila. Recenzia tu - http://citamtedasom.blogspot.cz/2016/09/recenzia-fanusicka-fangirl-rainbow.html
Od Rainbow Rowell som zatiaľ prečítala iba knižku Eleanor a Park, no obe tieto knihy boli perfektné, poetické a nie príliš sentimentálne, čo veľmi oceňujem pri romantických contemporary dielach. Určite sa oplatí prečítať. Hodnotila som 5 z 5 hviezdičiek.


5. Queen of Shadows (Trón zo skla #4) - Sarah J. Maas


Môže Sarah J. Maas napísať niečo zlé. Nie. To je proste fakt. Tak ako že slnko vychádza každý deň. Alebo že po horore si vždy musíte pozrieť disneyovku, aby ste sa nebáli spať. 
Tak si aj Queen of Shadows udržala kvalitu, ktorá sa od nej očakávala. Síce som mala niektoré menšie problémy s určitými časťami príbehu (ako napríklad Aelin a Rowan a ich detinskosť), väčšina knihy bola perfektná a už teraz sa teším ako v októbri prečítam predobjednané Empire of storms. 
Hodnitila som 4,5 z 5 hviezdičiek.

6. Selekcia (Selekcia #1) - Kiera Cass




Vôbec som nemala v pláne čítať túto trilógiu v septembri, ale nejako som o nej počúvala z každej strany a čítala sa neskutočne rýchlo. Dej je o princovi, ktorý si hľadá budúcu manželku (a kráľovnú) prostredníctvom televíznej šou v štýle Nevesty pre milionára spomedzi bežných obyvateliek ríše. Recenzia tu - http://citamtedasom.blogspot.cz/2016/09/selekcia-kiera-cass-dystopicka-nevesta.html
Hodnotila som 4,5 z 5 hviezdičiek.

7. Elita (Selekcia #2) - Kiera Cass



Keďže sa Selekcia čítala tak rýchlo, hneď som pokračovala s Elitou. Hoci menej prvoplánovo zábavná ako prvá časť, no zato rieši dôležité spoločenské problémy, čo v tomto druhu YA literatúry oceňujem. Bola som príjemne prekvapená a hodnotila som 4,5 z 5 hviezdičiek.

8. Prvá (Selekcia #3) - Kiera Cass



A keď už som bola tak rozbehnutá, rovno som pokračovala v závere pôvodnej trilógie (aj keď teraz už vyšli aj ďalšie časti). Perfektné, napínavé, akčné a dokonca miestami originálne. Skvelé zakončenie dejovej línie a ja som si to neskutočne užila. Hodnotila som 4,5 z 5 hviezdičiek.

9. A Head Full of Ghosts - Paul Tremblay



A keďže koncom mesiaca konečne nastala poriadna jeseň a ja som sa dostala do skutočnej halloweenskej nálady, siahla som po hororovom počine Paula Tremblaya, ktorý bol skutočne dokonalým strašidelným zakončením mesiaca. Recenzia tu - http://citamtedasom.blogspot.cz/2016/09/kniha-ktora-vydesila-aj-stephena-kinga.html
Hodnotila som 5 z 5 hviezdičiek.

Čiže celkovo to vyzeralo v septembri takto:
Počet prečítaných kníh: 9
Žánre: sci-fi 1, fantasy 2, dystopia 3, YA contemporary 1, adult 1, horor 1
Najlepšia kniha: Selekcia (Kiera Cass)
Najhoršia kniha: Every Heart a Doorway (Seanan McGuire)

Kto sa teší na október? 

Cheezburger halloween dancing


4 komentáre:

  1. Z Tvého výběru jsem četla jen Manželovo tajemství, které se mi celkem líbilo. Mám doma ale i další knížku od autorky a nemohu se k ní dokopat, což o něčem bohužel svědčí :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež by som chcela od nej ešte niečo prečítať, no presne ako vravíš, nie je to priorita :D Škoda, že to nepísala tak tajomnejšie a temnejšie, to by bolo pre mňa zaujímavejšie

      Odstrániť
  2. To je knížek... já jsem očividně hodně pomalý čtenář.
    Z knížek jsem četla pouze celou sérii Selekce a byla jsem z ní maximálně nadšená. :D

    Fandom Before Blood CZ

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hlavné je čítať, nezáleží na tom koľko kníh :3 Čítala si aj tie ďalšie časti Selekcie po prvých troch? Lebo na tie som počula také zmiešané recenzie a trošku sa bojím, že by mi pokazili nadšenie zo série, tak som ich zatiaľ nečítala :D Ale na druhej strane som zvedavá :D

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.